Om mig

Jag heter Matilda Elisabeth Jonsson och är född och uppvuxen i Skellefteå. Kom till världen en skär torsdag den 31 mars 1994. När jag var fyra år skilde sig mina föräldrar, vi bodde i ett blått hus på Mobacken som idag är grått och som min pappa bor kvar idag. Efter att ha flyttat runt lite med mamma flyttade vi till min låtsas pappas föräldrars gamla hus på Moröbacke. En år senare kom min lillasyster Lovisa. Jag har även en storebror som heter Pontus. Efter att ha bott i det huset i 6 år flyttade vi till andra sidan vägen till ett ännu större hus med större garage och stall. Jag har ridit sen jag var sju år och fick mina första foderhästar när jag gick i femman, shetlandsponnyn Níngemar och Nordsvensken Snärt Pärlan. När det Snärtan skulle lämnas tillbaka fick jag D-ponnyn Amber som var en korsning av Islands häst och Varmblod. När jag kände att jag inte utvecklades mer med Amber tog jag min nuvarande häst Sarah Quill på foder som jag/min mamma äger idag. I augusti detta år lämnade jag boet och flyttade till min lilla etta i Luleå med min hund Candy som är en shih tzu som min familj tog som omplacerings hund förra sommaren, för att utbilda mig till frisör. Nu går jag gymnasiet men i klassen Hv1Fr som jag trivs jätte bra i.

Det blev väldigt mycket på en gång och kanske lite väl personligt men jag har inte sagt någonting här som jag inte skulle kunna berätta för en främling på stan så därför kan jag lika gärna skriva det på bloggen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0