Olyckan

h

Nu har jag tagit fram mina paint-kunskaper och försökt rita upp olyckan som jag har uppfattat den efter att ha lyssnat på alla olika berättelser. Jag kom på huvudled och föraren som skulle över vägen såg bilen framför och bakom mig och trodde att han skulle hinna över men han såg inte mig för jag kom just ivägen för hans synvinkel för att han skulle ha kunnat se mig. SMACK så körde jag in i hans sida just när han var över vägen , och jag var för nära för att hinna bromsa. Bilen är nu inlöst för den blev för skadad för att kunna lagas. Det finns miljoner " tänk om jag hade ...." tankar som man kan tänka , " hade jag stannat i sekund längre på skolan " osv... Men jag tänker att det som hände , hände av en anledning och jag hade riktigt tur i oturen! Det var inte bara en ängel som satt på min axel med tanke på hur bra jag har klarat mig. I början var mitt läge väldigt o stabilt och ingen trodde att jag skulle klara mig. Medvetslös och mörbultad fick jag ligga på intensiven ett dygn innan jag flyttades ner till barn avdelningen. Efter fem nätter där var av fyra med morfin, rönkat hjärnan tre gången med resultat att hjärnblödningen har blivit större  så fick jag tillslut åka hem. Hjärnblödningen är så pass liten så den gör dom ingenting åt för att kroppen ska ta hand om den själv men beroende på mitt tillstånd så kan man se om den blir större eller minde och som det ser ut just nu blir den bara minde och mindre för varje dag och för att hjälpa kroppen så mycket som möjligt ska jag ha hjärn-vila som betyder att jag ska ha så lite stimulans för hjärnan som möjligt så jag får inte sitta vid datorn , se TV och ha så mycket i min omgivning som möjligt. Andra skador jag fick var ju en fraktur i knäskålen och med det menas att den har gått av på mitten så det blir gips i 6-8 veckor och ska bytas cirkus en gång i veckan för att titta till det köttsår som jag har på knäet som nu är ihop sytt. Eftersom gipset går från ljumsken till hälen så spenderar jag det största delen av min pigga tid i rullstol och när det finns behov använder jag kryckor , vilket inte är det lättaste med det här benet! Andra småskador som jag har fått är blå ögat som ni ser på bilden från tidigare inlägg och lite blåmärken här och där + en sprucken läpp. Idag äter jag penicillin och alvedon regelbundet och får en blodförtunnade spruta i benet varje kväll för att förebygga eventuella blodproppar. Tackvare alvedonen så känner jag väldigt lite smärta i benet och huvudet gör sällan ont eftersom jag sover så pass mycket. Orken är inte så stor så jag orkar inte längre stunder med högt tempo annars mår jag riktigt bra i dagsläget och kurvan pekar uppåt! Sen vill jag än en gång tacka för alla hälsningar! Hela min sms- inkorg är full av krya på dig- hälsningar och eftersom jag inte har gratis sms eller pengar på mobilen så kan jag inte svara men jag läser varenda en av dom och det betyder så mycket så TACK TACK , det betyder mer än vad ni tror! Nu såhär efter olyckan ser man på livet från en annan synvinkel , folk du älskar kan förvinna inom en bråkdel av en sekund!

Kommentarer
Postat av: frida lundberg

gud vilka kunskaper du har!!



du förstår inte hur glad och lättad jag är över att det gick såpass bra med dig som det har gjort.. du betyder så himla mycket och jag är glad att jag och alla andra får fler chanser att säga till dig hur bra du är!

2010-05-08 @ 14:17:13
URL: http://fridaaalu.blogg.se/
Postat av: amanda

säger samma som frida du anar inte hur lättad jag är att du klarade dig!:love:

2010-05-08 @ 14:45:25
URL: http://saricamanda.blogg.se/
Postat av: karolina

det känns bra att höra att du mår bra!

jag bryr mig mer än du tror. krya på dig http://bloggdesign.nu/smilys/set3/1/1.gif

2010-05-08 @ 19:29:48
URL: http://karroyeah.blogg.se/
Postat av: julia

jag känner dig inte så bra, men jag önskar dig ett stort krya på dig!! hoppas det bli bättre så fort som möjligt !! trodde att vi aldrig mer skulle få se dig !!

2010-05-09 @ 19:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0